26 Aralık 2012 Çarşamba

Allah Rahmet Eylesin anlamı nedir ?



Biraz önce bir yarışmada gördüm ve amaaan canım bunu mu düşünüyorsunuz dedim.

Tabi ki " Allah sana merhamet etsin affetsin" manasındadir dedim ama internete baktığımda şoka uğradım...

Bazı şeyleri bilmeden çok ezbere mi söylüyoruz...

İnternette şoka uğramama neden olan yazı :

Arkadaşlar üniversitede hocamız tanımadığınız kişilerin arkasından "Allah rahmet eylesin" demeyin. Bu Allah'a ben ona kefilim ona rahmet göster demektir dedi. Ayrıca onun kötü yaptıklarına da kefil olmuş oluyorsunuz dedi. Bu kötü bir şeydir sakın tanımadığınız kişilerin arkasından söylemeyin. Ama şöyle söyleyebilirsiniz dedi : "Allah amelince rahmet eylesin."

Niyet mi önemli? yoksa söylediğinin anlamını gerçekten bilmek mi ?

Ayrıca kafirlerin arkasından benden af dilemeyin diye ayetlerde varken insan bir durup düşünüyor. 

Ama rahmette sadece ölünün arkasından söylenmez diyenler de var... Hatta hapşırınca bile diyorlar artık :)) 

İlginç geldiği için paylaştım benim kafam karıştı 
sizinki de karışsın azcık :))

Sevgiyle kalın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder