8 Nisan 2013 Pazartesi

Grinin elli tonu üçlemesi

Çok biriken yazı var demiştim işte birincisi :))


Çok bahsedilen bir numara olan çok satan olay  olan yasaklanan kitabı okudum... Kusur kalır mıyım hiç :))

Ben bir eleştirmen değilim onun için kırk filan değil 140 fırın ekmek yemem lazım ama okuduklarımın bende olan izlenimlerini paylaşabilirim...

Kitabımızın yazarı bir ev hanımı ve kitaba başlarken bu kadar başarı yakalayacağını tahmin etmiyor.. Başarı diyorum çünkü bence o kadar çok dile çevrilmiş bu kadar çok okunmuş bir kitap sahibiyseniz diliniz edebi olmayabilir ama bu başarıyı yakalamadığınız anlamına gelmiyor ...

Kitabın yakında filminin de çekileceği ve başrol oyuncusu arayışında oldukları bilinen bir gerçek ki benim favorim garip mimikleri olmasına rağmen Ian Somerhalder' den yana :))

Kitap aşırı erotik olduğu gerekçesiyle çok eleştiri almış durumda... Hatta içeriğinde bence erotizmden çok sadist ve mazoşist bir yapı var ki bu daha düşündürücü... Üstelik yazar bir bölümde bunu internetten araştır diye kadın kahramanımız aracılığıyla yol gösteriyor.. Bu kadar tepki verilen olay karşısında bakıyoruz ki böyle bir topluluk var.. Hakim - İtaatkar diye... Ben o zaman derim ki dürüst değil insanlar... Üyeleri olan bu şekilde yaşayan insanlar var gidip onlara tepki verebiliyor musunuz verseniz bile birilerinin hayatına kendi seçtikleri tercihlerine ne kadar müdahale edebilirsiniz ? Ya da etseniz ne olur bu olaylar zaten gizli saklı yapılmıyor mu ?
İşte bu noktada ben yazarın bir gurubu ortaya çıkardığını düşünüyorum. Yazarında içinde olup olmadığını bilmem ama evet dünya genelinde böyle bir gurup varmış maalesef.. 

Peki sadece erotik roman demek doğru mu bu kitaba ?
Bence değil... 

evet ilk kitapta anlatım bu konuda yoğun ama arkada bir hikaye var.. 
Sıradan bir yeşilçam aşkı :)) 
Zengin ve yakışıklı erkek !!! hatta o kadar yakışıklı ki adama asılmayan kız yok romanda nasıl oluyorsa :)) 
Güzel ama fakir genç kız...
Adamın tuhaflıklarını düzeltmeye çalışan bir kör aşık :))



İkinci kitaba geçtiğimizde bu yakışıklı beyimizin problemlerinin ucundan tutarken işin içine entrika ve macera da sokuyoruz...
Üçüncü kitabımız da sonuç bölümü ve yeşilçam finaline yakışan mutlu son :)))

Eeee ne anladın derseniz çocuk yetiştirirken nelere dikkat edilmesi sonucunu çıkarabilirsiniz mesela!!!
Çocuklukta yaşanan yıkımların insan hayatına ne kadar dokunabileceğini de görebilirsiniz...

Ama sadece erotizm için okumak yanlısıysanız hiç bukadar uzun uzadıya okumayın sadece o oyun bölümlerinin olduğu bir ara kitap sürülüyormuş... Hatta kitapta kullanılan oyuncakları grinin elli tonu oyuncakları diye satmaya başlamışlar..

Aklıma gelmişken küçük bir not : Amerika'da bir kadın kocasını sen neden Cristian'a benzemiyorsun diye boşamış ve kadınlar bu kitaptan sonra organize olup bu şekilde erkekler istediklerini belirtiyorlarmış :))

Bana kalırsa yozlaşma o kadar büyük ki ; gizli saklı olan herşey bu kitapla ortaya döküldüğü için tepkiler bu kadar fazla...

Bir ara kıyamet koparılan bir olay da swingerdı. Sonra araştırmalar ortaya çıkardı ki en çok Türkiye'den üyeleri var...

İnanın okumaktan bir zarar gelmez..

Bence her kitaptan edinilecek bir ders bir hayat hikayesi vardır... Yeter ki biz doğru yaşayalım...

Sevgiyle kalın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder