11 Ağustos 2011 Perşembe

Hayırlı Ramazanlar (eski yazılar 05.09.2008)



Hayırlı Ramazanlar diye başlayalım söze...
Uzun zamandır girmediğim sayfama ilk cümlem bu olsun istedim...
Ramazan müslümanı, yahudisi, hristiyanı, inananı, inanmayanı herkese hayırlar, mutluluklar, bol rızık ve huzur getirsin...
Bütün ayların en kutsalı olan bu ayda bende kendimi hep bir parça daha rahatlamış bir parça daha huzurlu hissederim...
Hani bu sözlerimde yobaz ya da koyu birini beklemeyin... Allah inancım tamdır ama dini görevlerimi pek yerine getiririm diye bir iddiada bulunmayacağım... Ama Ramazan ayı geldi mi içimde inanılmaz bir rahatlama oluyor... Orucu aç kalmak zannedenler de sanırım burda yanılıyor...
Geçenlerde bir arkadaşım hiç anlamıyorum dedi... Yani neden aç kalasın ki... Böyle mi anlayacaksın yokluğun ne demek olduğunu... Ben tutamıyorum işte...
Genelde saygısızlığa dayanamam... Yani ben kimseye inancı görüşü ne yapıp ne yapmadığı için karışmadığımdan insanlardan da aynı saygıyı beklerim... Ama bu sefer gayet sakin kalıp bir gün dene dedim...
Tabiki fakirliğin ne demek olduğunu aç yatmanın ailene yemek getirememenin acısı bilemem... Allah yaşatmasın bilmekte istemem... Bu daha manevi birşey... Ama oruç tutarken birgün aç kalırsam dayanabileceğimi biliyorum... Akşam soframda nefis yiyeceklerin olduğunu bilerek te olsa karnım acıktığında yiyemeyecek olmanın ne demek olduğunu biliyorum... Empati kurmak istiyorsan içinde varsa kurabiliyorsun... Dünyadaki bir çok insandan şanslı olduğun için şükrediyorsun... Başımıza gelmeyecek diye hiçbirşey yok Allah'ım düşürme diye dualar ediyorsun... Dua zaten bir nevi meditasyon... Öyle bir huzura kavuşuyor ki ruhun denemeden sende bilemezsin...
Denemek istemiyorsan bunu da anlarım... Kimse zorla birşey yapmak zorunda değil... Ama oruç tutmak ta sadece aç kalmak değil... Bütün iradene hakim olamaya çalışmak... İnsanları anlamaya çalışmak... Bütün vucudunu dinlemek belkide... Vucudunun ve sağlığının kıymetini bilmek... Oruç tutmak kesinlikle gurulduyan bir mide değil sadece...
Bundan bir ay önce kapalı iki bayanın hatta çarşaflı demeliyim bana yanacaksın diye laf atmalarına çok sinirlenmişken, bugünlerde başlayan bir din düşmanlığı var ki aynı oranda da buna sinirleniyorum...
Niye herkes kendi düşüncesi dışında olan herşeye bir tavır alıyor...
Herkes ne yapmak istiyorsa bir saygı ve düzen çerçevesinde bunu yapsın...
Neyseniz o olun... Yargılamayın...
Tekrar hayırlı Ramazanlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder